Sunday, May 20, 2007

Black submarine delüxe

I onsdags var jag hos sjuk- gymnasten efter jobbet. Jag har problem med min axel och denna trevliga o attraktiva kvinna som är några år äldre än jag masserar, klämmer och tar på min överkropp och i synnerhet axlarna. Det känns faktiskt riktigt trevligt och då menar jag inte enbart ur medicinsk synvinkel. Idag råkade jag komma åt hennes bröst vid nåt tillfälle, oj så det kan gå... Hoho. Det är faktiskt ett sant nöje att gå dit, men tyvärr tycks hon vara gift. Jag kan dock inte låta bli att småflörta och skämta med henne vilket går rätt bra :) Vilken flax att man inte fick en man eller nåt stolpskott till sjukgymnast! Nåväl, ska dit igen i morgon måndag...

I helgen har jag o biblotekarie-Martin skådat djupt i glasen på ett otal ställen... Carmen, Medusa, Obaren, Debaser, Carmen, Storstad, Bröderna Olsson och Medeltidskällaren. På de flesta ställena har vi, som de balla grabbar vi är, druckit det senaste trendiga inom drinkvärlden; black submarine delüxe, även kallat Lakrits-ubåt i folkmun. Ingredienser:

  1. Köp en stor stark
  2. Köp en fyra lakritsshot
  3. Släpp ner shoten i stölen och vips, du har den ballaste drinken i staden!
Om man är på ett riktigt nerköp till ställe där dom inte har lakritsshot så kan man byta ut denna mot Jägermeister, men det är endast i nödfall och resultatet får icke samma finess eller klass. Varning, den vanliga ölen kommer aldrig att göra dig nöjd efter att du provat denna, det yttersta för gommen, denna gudabenådade blivande drinkarklassiker och cocktail-kulinariska läckerhet!

Babe-läget: det verkar bli dejt med träningsblondinen i morgon måndag. Annars är det ganska kaotiskt...

Spelas nu: lite blandat:
  • Kloq är jäkligt trevligt vilket beror på att gamle Nitzer Ebb-vokalisten Douglas McCarthy sjunger! "We're Just Physical" är en trevlig låt. Jag blir sugen på att dansa! Tanzen, tanzen... För övrigt tror jag att Douglas är ganska alkoholiserad och numera bor i Los Angeles. Jag skulle vilja åka dit, till L.A. alltså, och kolla läget...
  • Kiss. Ibland så tycker jag att han som producerat trummorna på "Creatures of The Night" borde få nån slags audio-Nobelpris. Dom är ju så feta!
  • Eisbrecher "Vergissmeinnicht"

"we're just physical"

1 comment:

Friskriven said...

Så ni hamnade på Storstad mä? Vi bojkottade det stället, de andra från förfesten vi var på skulle dit. Vi tyckte det såg för snobbigt ut tror jag.