Saturday, May 5, 2007

Galen fredagkväll på Carmen

Eftersom JOBS har bögat ur så ska jag göra ett försök att axla hans mantel. Det blir inte alls samma sak, men men...

Åker till Carmen med Åsa (min brors tjej) för att möta upp blond-Sandra och Carmen-Emelie. Yusuf, eller vad han heter, tycker att min kortärmade vita skjorta är snygg. Han tycker också att 400 kr är dyrt för en skjorta och tipsar mig om Dressman som är billiga och han har mage att påstå att dom har bra kvalité på sina kläder. Jag får min fördom att utländska män handlar på Dressman bekräftad och ett tips om att knäppa upp ytterligare ett par knappar då det är "mer manligt". Hahaha :) Han är rolig den där Yusuf.

Tanken är att ta det lugnt och dricka några bira. Inget vansinnigt festande. Väl där så följer vi planen väl tills ett gäng kompisar till blond-Sandra och Emelie anländer och någon kommer på idén att spela ölspel. Nåväl, jag, blond-Sandra, Em och Åsa deltar icke i spelet till en början. Emelie gör dock det och tycker vi ska vara med. Till slut faller vi alla till föga och då har vi redan inmundigat 'några' bärs. Öl-jävla-spel-fanskapet funkar som så att man i tur och ordning drar varsitt kort:

1-5 röd färg - drick så många klunkar öl.
1-5 svart färg - ge bort så många klunkar öl till valfri medspelare.
6-10 är 'likadant' fast man dricker motsvarande 1-5 klunkar.
Kung tror jag var att man hittar på nån valfri regel, ungefär att man måste slå nån på axeln innan man dricker, eller dylikt. Om man inte följer reglerna så måste man göra om, göra rätt.
Ess - detta är värstingen. Alla måste börja dricka samtidigt. Den som drar esset slutar först får bestämma när han slutar o sen går det vidare så den som sitter till höger om ess-mannen slutar alltså dricka sist. Esset renderade i princip i att man drack nästan en hel bira på cirka en halvminut.
Dam och knekt kommer jag inte ihåg, men det var säkert nåt kul.

Nåväl, som ni förstår blir man jävligt full och det jävligt snabbt! Det intressanta var att nån hade hittat på en regel som gick ut på att man innan man drack skulle man klämma på kvinnlig medspelares bröst och sen slå valfri medspelare på axeln. Föreställ er följande scenario i Carmens källare: ungefär 10 pers sitter, skitfulla och dricker jävligt mycket öl, klämmer tits och slår på varandra.
Spelet urartade ganska snabbt då folk blev bängfulla osv.

Ivf, sen står jag i baren på nedervåningen. Då kommer det fram en kvinna som börjar stöta på mej. Hon är ingen vacker syn. Signalement:

165 cm, tjock, inte vacker för att uttrycka mig snällt, råttfärgat alt brunt hår, ex-feminist, fula gymnastikskor, ålder cirka 30.
Kort och gott så är hon inte alls min typ :)

Jag försöker vara trevlig, men tycker hon är lite jobbig då hon är skitpackad. Sen kommer hon på den inte alltför lysande idén att helt sonika avlägsna sig med min axelremsväska (svart Bundeswehr-väska med ett stort fint järnkors på!!! Jävla feminist-tjuv alltså! Nu är jag alltså inne i stan utan min plånbok osv. Får planka hem, men full som jag är så går jag på fel jävla tåg och åker mot Hagsätra istället för Hökarängen. När jag märker att tåget åker fel så går jag av och är vid Globen. Tåget tillbaka missar jag precis så jag tar en nattlig promenad till Blåsut och kommer hem säkert, nåja jag kommer hem, full o jävlig till slut. Äter, kollar på Hey Baberiba o däckar med linserna i.


Vad är det för jävla sätt? Komma fram och vara ful o sen dra med min väska? Jag har iaf tagit lärdom av detta: prata inte med fula människor, de kan faktiskt tro att det är okej att se ut så och dessutom stjäl de väskor!

Kort och gott var det en givande kväll, men avslutet med stulen väska kunde jag gärna ha hoppat. Jag hoppas dock att den dyker upp då jag inte tror hon hade för avsikt att stjäla den. Uppföljning kommer!
Jag saknar min älskade Gucci-plånbok och passet vore bra att ha också! Fan! Får nog cancellera boxningsträningen idag pga detta intermezzo. Kommer igen på tisdag istället! :)

Babe-läget: ska träffa den söta smålandstösen Linda i veckan "hör av mig när jag e hemma så e du välkommen hem på kaffe! puss o kram o ha en braaa lördag!!!" :) Fast hon hade tydligen klippt sitt platinablonda hår. Hmm... Ryskan ska komma och hälsa på i veckan också - hon är jävligt grym så det ser jag fram emot ;)

Spelas nu: Red Hot Chili Peppers. "Especially in Michigan" är en fantastiskt bra låt! Jag lyssnar på soldrypande Cali-rock och drömmer om en solig sandstrand i Cali full med snygga blondiner med mycket mycket små bikinis :D


"lions and tigers come runnin' just to steal your love..."

2 comments:

Friskriven said...

Knekt var... säga vad som helst. typ att alla skulle säga ett namn som slutade på "da" och den som ej kom på, fick bälga bärs. GRYM kväll, men den där fittan måste vi döda.

mArtín (rojinegra) said...

Bevisar bara än en gång att tamejfan vad som helst kan hände på det där drängiga haket som kallas Carmen.

"Carmencita gör mig inte så besviken, jag tänker skaffa mig ett jobb här i butiken, sköta mig noga, bara spara och knoga inte spela och dricka, men bara älska dig"